05 december 2008

Pengar

Nu har jag varit pa ett par foredrag och det man kan konstatera ar: Allt handlar om pengar. Ingen nyhet direkt, men det blir ju extremt tydligt har. Som jag skrev, man tillvaratar sina intressen samtidigt som man vill radda jorden. Det gar inte sa bra ihop va? Sverige ska ligga i taten for att jobba med klimatforandringarn. OCH:
Ta bara Sveriges Riksbank som idag sankte rantan. Jag gissar for att radda julhandeln, for att lata de skrackslagna bostadrattskoparna andas ut over helgen och kopa julklappar. For att lata de panikslagna handlarna andas ut och se att det anda ska komma lite kunder.

OCH VI GAR PA DET!

Varenda gang. Va? Dom leker ju bara med oss! Leker med vara liv. Ga inte pa det! Kop inget! Skit i den sankta rantan som snart kommer raka i hojden igen. Inse att vi inte kan fortsatta med denna livsstil. Det ar ju det allting handlar om. En kosmetisk atgard, som spelar pa manniskors radsla.

Det finns en del ungdomar, aktivister har i Poznan som forsoker gora sig horda. Som forsoker prata om nagot annat an pengar. som forsoker tanka pa jorden i ett annat perspektiv. Jag hoppas nagon i alla fall registerar deras envisa kampande. Sjalv kanner jag mig som en frammande fagel. Som en avdankad Lennon med Peace Love & Understanding i sinnet. Tre ord som ingen langre forstar inneborden av. Alla tre har idag inforlivats i ekonomin. Later jag cynisk? Ja, kanske lite. Eller nae... Jag ska aka hem och borja planera for det dar vandrarhemmet jag och Kaj ska oppna. Det ska Lennon aterupprattas. Basta. Och du ar ocksa valkommen!/Loll

1 kommentar:

Camilla sa...

Underbart jag är gärna med och öppnar vandrarhem...jag kan vara kocken...välkommen hem sen stor kram