19 september 2008

10 dagar kvar/ 10 days to go


I går var det sol ute, och det slog mig att det inte behöver bli en allt igenom regning vandring. Man har ju på något sätt anpassat sig till det gråa täcket som legat över oss väldigt länge nu. Är ute och testar utrustning, och kängor. I veckan ska jag gå med hela packningen. Det är roligt, människor hör av sig, vill erbjuda sängplats, eller gå med en bit. Allt är välkommet. Jag kan också berätta att i eftermiddag blir hela min utrustning komplett. Så har människor skänkt/lånat ut allt jag behöver. Helt fantastiskt! Och den första timmen får jag sällskap ut ur staden. Det ska bli spännande att se. Kanske blir vi ett litet tåg som går genom Södermalmsallén och bort mot Årstabron! Nu är det dags för standard milen/fortsättning följer!/Loll

Yesterday was a sunny day and I realized that maybe there will be some sunny days during my walk. I had forgotten about the sun due to all the raining and gray skies lately. I am out trying my equipment, and shoes of course. The coming week I will try to walk with a full back-pack. I am very happy about that people get in touch, they want to offer me a place to stay or walk along. I now have everything I need, people have given me or borrowed me all, that is fantastic. And the first hour I already know I will have company. Maybe there will be a whole bunch of us leaving town on October 1. Now its time for my daily walk. To be continued./Loll

1 kommentar:

Rhys sa...

I put a link to your walk blog and I hope you receive some ccontacts. I think quite a few people I forwarded your Facebook link to have also joined up

Rhys