10 september 2008

Stort tack och samarbete med Naturskyddsföreningen



Bilden: Klimathandläggaren Emma Lindberg från Naturskyddsföreningen förser mig med material, jag kan ju ingenting, jag har bara reagerat! Ska försöka lära mig lite mer konkret om klimatet innan jag ger mig iväg - men det viktigaste för mig är fortfarande: Uppmuntra till att vi funderar över hur vi lever, vad vi skulle kunna ändra på, vad jag och du kan göra.

Tack alla ni som är med och återvinner och delar med er. Åse, Eva, Stina, Gabbi, Kanja: Har idag fått två underställ, en vindjacka, sedan tidigare silkeslakan, ryggkorsett, ett häfte om pilgrimsvandrerskan Peacewoman - god lektyr på färden. Det saknas snart inte så mycket för att kasta loss. Prövade en mil i mina gamla loppisgummistövlar idag. Det funkade bra. La in en sula från ett par gymnastikskor. Tror nog att jag tar dem som extra, för regniga dagar. De är lätta att bära! Saknar fortfarande ett par regntäta överdragsbyxor. Och en bättre liten ryggsäck. Men det löser sig, har full tillit!

Har mailats med Naturskyddsföreningen och de håller just nu på med ett upprop ang klimatfrågan!
Självfallet ser jag det som ett välkommet uppdrag att under vandringens gång att få folk att skriva på det här uppropet och sprida det vidare! Så gör det ni också, redan idag!

Jag vill också tacka alla er som visar intresse för den här vandringen och som kommer med uppmuntran och engagemang. Och stort tack till Gunnar, min 88-åriga vän från promenaderna i Årstaviken, som skickat ett sånt fantastiskt fint och uppmuntrande brev!
Lolita

Här nedan följer information om Naturskyddsföreningens upprop!

Skriv på klimatuppropet: Politiker, ta ert klimatansvar! på
www.naturskyddsforeningen.se/klimatuppropet
Vi svenskar har en unik möjlighet att påverka världens klimat genom
höstens klimatproposition och svenska EU-ordförandeskapet hösten 2009 som
sker samtidigt som världen ska komma överens om ett nytt internationellt
klimatavtal.

Naturskyddsföreningen är en miljöorganisation med kraft att förändra. Vi
sprider kunskap, kartlägger miljöhot, skapar lösningar samt påverkar
politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Vi
finansieras av medlemsavgifter samt bidrag från privatpersoner och
organisationer. Välkommen att bli medlem, skänka en gåva eller bli
företagssponsor. www.naturskyddsforeningen.se
| Pg 90 19 09-2 | tel: 08-702 65 00

I have started to co-operate with the The Swedish Society for Nature Conservation, check the link to the right. There is a lot to read about the climate, and what we are headed for if we don't take action now! Go and check it out!

Inga kommentarer: