06 september 2008

Härligt!


Människor, som vill bidra på något sätt börjar höra av sig: Vad behöver du? Ett underställ har en granne på Bondegatan lovat, ett par resesilkelakan fick jag idag av Gabi som jobbar på Spuntino, en superbra korsett har jag fått låna av Stina som brukar promenera med mig i viken. Återvinnandet och tillvaratagandet på sådant som bara ligger och inte används har börjat! Behöver en superlätt ryggsäck (ska bära med mig max 5 kilo och då får inte ryggsäcken väga för mycket), ett lätt regnställ, som andas. Och bra skor. Kanske hittar jag någon lokal butik som kan tänka sig att sponsra bra skor - för det är nog det enda som är svårt att ärva. Men gymnastikstkorna får duga annars! Nu har jag fått erbjudande om natthärbärge i Södertälje, Järna, Norrköping, Linköping, Vadstena, Borås, Kungsbacka och Götlaborg. Fler behövs, så fortsätt tipsa folk som finns på orterna jag passerar - se längst ner på bloggen!/Loll

1 kommentar:

Peter sa...

Hej Lolita. Jösses jävlar, det låter spännande! Hoppas det går bra, jag har skicka ut fråga om boende till vänner och bekanta.
Fridens liljor
/Peter Frövik