14 september 2008

Snart är utrustningen på plats/Soon the equipment is complete


Jora, Åse, min kära vän, ringde från sitt land, hon hade hittat ett par vindbyxor. Ska bara kolla att dom klarar väta. Annars blir det seconhand affären för att hitta regnställ. Strumpor måste jag fixa också, men det blir nog det enda jag köper. Tre par som släpper igenom fukt och är snabbtorkande. Å kartor. I veckan ska jag bege mig till kartcentrum. Dels för att hitta en lämplig karta till stamfiket, dels för att hitta en som ger mig överblick för hela vandringen. Etappkartor kommer jag att fiska upp under vägen, troligen från folks skrivare, eller gratis turistkartor. Vagnhärad och Tysberga - nån som känner någon som bor där? Som kan tänka sig ställa upp som natthärberge? Maila mig i så fall.
Ryggrapport: Inte på topp än, men det är två veckor kvar! Tack för alla mail som jag fått och brev och vykort!/Loll (Bild: två glada arrangörer igår på Musikmuseet)

Åse, my dear friend called from her country house and told me she had found a couple of trousers that takes wind. I just have to check if they can take water as well otherwise I will go and se if I can find something second hand. Socks and Maps I still have to go and get. The socks will probably be the only thing I buy, as well as the maps. My back: not alright yet, but still two weeks to go before I leave!

Inga kommentarer: