13 september 2008

Träffade...


Rutan! Jora, hon kom till musikmuseet, på konsert. Från 40 mil bort. Med en ryggsäck som jag i en av de kortare pauserna hann kolla på o testa. Den verkar helt toppen. Liten, många fack, kanske inte gjord för 200 mil utan mera för en utflykt i reservatet. Men det gör ingenting, jag tror: med tanke på att människor förr rörde sig kors och tvärs över tusentals mil, utan anpassade kläder o skor, utan regnskydd och natthärbärge ordnat, utan ryggsäckar och utan mat, utan, utan, utan......
I belive, jag tror! Sen kommer vi till vårt program ikväll. Det var helt magiskt. Men den som inte såg hela, såg inte heller magin. Evert, ett berg på scenen, Edith, hela Norden på scenen, Nina - alla hjärtans hjärta på scenen. Vilken sanslös närvaro och kommunikation med publiken. Jag niger. Bockar. Tackar. Hur ska det bli imorgon? Jag vet. Helt sanslöst bra. Kom dit! www.nordiskvisfestival.ytf.se/Loll

Hi out there! I am going to shape up and write in English as well. I know I have readers who doesn't understans Swedish so from now on - I will write in both languages. Bare with my spelling. Sometimes, you will probably have a laugh! What I wrote about above is that I got a back-pack from a lady who knows me from my other blogg, she came to the music festival I have been working with, and gave me a back-pack. And she lives far away! It is not made for the kind of walking I am about to do, but back in time, people didn't have special shoes, special clothes, special stuff at all, they walked miles on their bare feet, and they survived so I think everything I have gotten so far from kind people who want to contribute to this pilgrim walk for the climate will be of great value! Also knowing that it came from the people who gave it. Thank you all/Loll

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lolita Har lagt in din blogg bland mina musikfavoriter. Det skall bli kul att följa din vandring.
God tur som dom säger i vårat västra grannland.
Trubbis