03 november 2008

Dag 34

Familjen Valeberg

God morgon! Bloggar hemma hos familjen Valeberg, mamma Maria, pappa Håkan och barnen Oskar och Elsa. Här har jag sovit djupt och gott i ett eget rum efter ett värmande bad. Det var varmt när jag gick från Särö, tog av mig i bara tröjan, men så fort solen gick ned kom kylan. På tågstationen bjöd den snälle mannen i pressbyrån på ett gratis toabesök till den medellöse vandraren och det fanns bänkar att vänta på tills familjen skulle komma hem från sitt höstlovsfirande i Storlien. De automatiska dörrarna släppte dock in den råa novemberkylan och framåt sjutiden frös jag rejält. En trevlig middag, ett hett bad, kvällste med nyheter och en god natts sömn har gjort mig som ny! I dag bär det vidare mot Åsa. Lite moln, men uppehåll. Duger bra att vandra i. Inser dock att jag kommer att behöva byta upp mig snart mot varmare kläder. Det är knepigt med kläder när man ena stunden går sig varm och svettig, och nästa blir djupfryst när man är ute i viloläge. Snart kommer jag att kunna skicka lite bilder igen, så det blir lite mera liv på bloggen! Hörs!/Loll



Infarten till Åsa !

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hallå har nu haft tid att läsa din blogg..gud va grejjer det har hänt..hualigen..jag sitter ju i Hong Kong som du vet så jag är mest ute o bara går o kollar så högt jag bara kan..husen är sjukt höga nästan så jag trillar omkull några gånger per dag..men jag blir vig i nacke o rygg.

Stackars dig det låter grymt jobbigt hoppas att du pallar annars måste du ju bryta..du får ju inte ta helt kål på dig snälla du.

Jag är ju som sagt skåning och har halva skåne som släkt så kan du precisera lite mer var du går jag menar mellan HBG o Lanskrona är det ju många mil du måste ju ta hand om dig o inte slita ut dig helt. Min bror tex bor ju lite utanför HBG där kan du säkert bo o han har dessutom pool (om den nu är uppvärmd) skulle kanske vara nåt. Kollar om det låter intressant. Sen så har jag Tina som du kan bo hos inne i HBG ska du via Höganäs? Där finns en supertrevlig tjej Anna Lena..jag kan ju inte ringa dig men maila gärna när du vet mer byar. Stor kram ta hand om dig så ska jag ut o brottas med KingKong nu Kraaaaaaaaaam

Anonym sa...

Vilken tur att syrran kom hem just den dan du promenerade förbi! Hoppas att ni fann varandra, och visst har jag världens finaste syskonbarn?! Ska kolla runt lite om kontakter på din fortsatta färd, men nu går du i trakter som är lite off för mej, tyvärr. Men fina ändå! Tahandomdej och varräddomdej - ja du vet! Kramkram Stig Lo

Loll sa...

Camilla: jag återkommer när jag närmar mig!
Stigge : vilka gulliga ungar och vilken skön syrra med man...verkligen, superduper!
Pussa kottarna!