01 november 2008

Dag 32

Lolita Särö / foto Ida Blomkvist
Snusmumriken på Särö



Efter lite meckel hittade jag en säng på Särö, musiken flödade som vanligt i alla hörn av det stora SPA-hotellet vid havet. Men den trötte vandraren var i något annorlunda form än tidigare år. Efter någorlunda askungetid blev det sova för min del, sedan tidig frukost och så klart: en morgonpromenad. Vid havet finns en stig, och längst ut på en klippa med utsikt mot horisonten blev jag plötsligt ett med Snusmumriken. Jag tog upp mitt moll-munspel och spelade små truddelutter för mig själv och tog in allt det vackra som fanns att vila blicken i. En skön kontrast mot alla vägar utan vägren, alla långtradare och personbilar och bussar som svischat förbi mig i mer eller mindre tillåtna hastigheter. Nu stundar ett par timmar i SPA-avdelningen, där ska stela muskler mjukas upp, vandrarfötter skrubbas. Skippar Göteborg och ger mig på söndagmorgon ner mot Varberg. Huset här är fyllt av möjliga övernattningar, så jag lär gå med nya nummer i mobilen, mot nya hem att besöka och så klart, nya vägar./Loll

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Mjuka upp stela muskler, det är du värd:) Kram och ta väl hand om fossingarna.

Loll sa...

Tack! Man inser ju fötternas betydelse i såna här sammanhang :-)

Anonym sa...

Synd att du är tvungen att ändra din rutt, men även dom nya stegen räknas. Jag är imponerad av din vandring.
Distansstöttning från Trubbis

fanny sa...

Vi är nog många som är lättade över att du valt att stanna i Sverige. Ta det försiktigt med dig själv nu, och njuuut av spa-avdelningen! :-D Kram från lillsyrran.