06 november 2008

Dag 37

Lydia , hennes mamma Anna och hunden Bernard



Lydia sköter om en trött vandrare





Live från Morup


Stormig västkust nära Falkenberg




Moving on !








Nu befinner jag mig på församlingsgården i Falkenberg. Blev just mycket fint mottagen av kyrkovaktmästaren här, Eilbert. Ett trevligt vilorum får jag disponera. Kyrkan har stora lokaler, bland annat ett gammalt tingshus där jag just lånar dator.
En dryg vandring var det från Varberg, mycket vacker men blåst och slutligen regn, sista biten på tungt trafikerad 90-väg utan ren och ungefär tre mil. Men klockan är inte mer än kvart i fyra, så bra marscherat om än på trötta ben. Gårdagen hos familjen Salenborn, Anna, Peter, Lydia och Lucas blev kanon. Det firades att Lucas klarat körkortet och dottern lydia praktiserade sin hemläxa på mig, ansiktsmassage och rengöring. Hon går på SPA-gymnasiet i Varberg. Två hundar ingick i hushållet där också. Nu har jag snart inga rädslor kvar att bota. Med Ebbes fyra vallhundar och sedan Salenborns två så är jag botad från hundskräcken. Tjoho! Det enda som är kvar är en rejäl segeltur i storm, sen ska väl jag kunna betitla mig den modigaste kvinnan i Norra Europa, eller i alla fall på Östra Södermalm. Jag har kommit på en sak, jag gillar bensinmackar, av det enkla skälet att där finns toaletter och nånstans att sitta och färskt vatten. Jag gillar också busskurer. Inte för att jag ska åka buss utan för att mitt i obyggden går det att hitta ett vindskydd och en bänk. Toppen för en vandrare. Halland är MYCKET vackert!!!! I morrn drar jag vidare och har fått sovplats i Asige....forts följer! Eder vandrare Loll - som snart kommer behöva varmare kläder, den saken är klar!












Bildöden igen !






4 kommentarer:

Anna sa...

Hej vännen, ska jag skicka ner varmare kläder? Jag kan i så fall skicka med porto så kan du posta dina tunnare kläder upp hit.
Skönt att höra att allt är bra med dig och att det går bra att gå - själv är jag i himlen fortfarande ;-)
Kram!

Maria sa...

Heej! Blir sååå glad av att höra din röst här på bloggen :). Du förgyller min vardag faktiskt. Tack! Och tack för det fina svaret på mitt sms. Vad skönt att du ska få varma kläder skickade till dig. Ta väl hand om dig.
Stor kram

Loll sa...

Hej vänner! TAck för era komments! Varma kläder är på ingång...redan fått jacka o extra tröja kommer oxå...
kanske kan jag så småningom behöva en tjockare fliströja...men då återkommer jag!
Kram kram /Loll

Anonym sa...

maste kolla:)