15 november 2008

Dag 46




Upp för nipan . . .



Nerför !


Havsleden




Havsleden

Jag lämnade Björnekulla och lyckades RAMLA i leran!!!!. Stukade foten, men stapplade envist vidare i regn och storm till Helsingborg. Jag fick en mycket trevlig kväll hos Ulla-Britt och hennes man. Vi åt köttbullar med lingonsylt och spelade lite gitarr. Jag testade ett par, en Bohlin och en blåmålad Landola. Och Ulla-Britt sjöng ett par fina sånger för mig. Eget rum och en härlig dusch och vandraren vaknade i toppform. Med foten fortfarande svullen gav jag mig av mot Landskrona. Ringde jourhavande präst för att kolla om natthärbärge där, och vi kom överens om att jag skulle dyka in i kapellet i Borstahusen där hon skulle finnas på eftermiddagen. Hittade havsleden som var en helt underbar sträcka vid kusten, alldeles nära havet. Mycket vind i regncapen som vanligt, men bara några få droppar. Vädret var på min sida. MEN, framme i Borstahuset visade det sig att ingen kunde låta mig stanna, för mycket inbrott, och automatiska larm satte stopp för det. Klockan var redan sent och 5 timmars vandring på stukade foten var nog för denna dag. En ung man från Färöarna som studerade till präst erbjöd mig skjuts till Lund, och med den foten nappade jag för där har jag ytterligare en kusin till mamma, John. Så nu sitter jag och bloggar hos hans flickvän Helen, och det lagas italiensk fiskgryta och det står ett mycket gott glas rött vin bredvid mig på bordet: Alamos, testa det! Imorgon blir det Malmö: och det komiska i Malmö stoppet ska jag snart berätta om./vi hörs igen! Loll Ps I Borstahusen fick jag full laddning av bandage!


Helsingborg 11 grader hård vind !



Hösthav !
Råå på väg mot Borstahusen och Landskrona

1 kommentar:

Fanny sa...

Men kära syrran, inte stolpa omkring sådär i Skååuuunnee med stukad fot!!! Aja baja. Ta det lugnt, sa vi väl???
Kram från Amsterdam.