08 november 2008

Dag 38

Kyrkans Hus i Falkenberg



En rask vandring från Falkenberg och natthärberget på Kyrkans Hus. Regntunga skyar men jag hittade Hallandsleden som tog mig en annan väg än den mest trafikerade. Jag börjar bli trött på tung trafik och inga vägrenar i kombination. Hittade Hallandsleden gjorde däremot inte Mats och Leif från tidningen Hemmets Veckotidning trots GPS. De borde kanske gjort som jag, fotvandrat efter en karta. Hur som helst, fotografering vid Eftra Kyrka och sedan lunch och intervju. Lunch blev jag bjuden på och det var inte vilken som helst, utan världens godaste Ceasarsallad på lax från ja: just det: Laxbutiken. Mumfillibabba. Senare angjorde jag nästa stopp. Semb utanför Asige och hos Anna i Varbergs bror, Kenneth med familj och svärföräldrar. /Loll


Inga kommentarer: