10 november 2008

Dag 40 - 41 1 miljon steg!

Hej vad det går!
Var utan dator igår så här kommer lite rapport från senaste två dagarna! Efter Asige, och med en sådan fin glasljushållare med mitt namn ingraverat från Lisbeth och proteinkosttillskott från hennes svärson Kenneth i bagaget, tog jag mig till Halmstad och där fick jag bo hos Jonas Svensson. Kompis till Åsa som gick med till Älvsjö dag 1. Kul! Han jobbar med miljö, så vi hann i alla fall prata lite grann innan han skulle med tåget till Stockholm för arbete. En gitarr hade han också så jag bjöd på en låt medan han fixade till en riktigt god middag med lax från laxomaten. Vad är nu detta? Jo en butik med självshopping, där man handlar på kort och tar vad man vill ha. Ett slags slutet system - spejsat för en Stockholmare som mig! Tvättade kläder gjorde jag också, och eftersom Kaj tog sig ner och gav mig en varmare jacka under helgen, så kände jag mig rustad för dagens vandring.

OCH det var en rackarns tur att jag fått bättre jacka, för jag hamnade i en slags tromb! på väg mot Mellbystrand. Himlen färgades gul och grå och hagel och regn komm flygandes med riktiga stormvindar. Träden nästan la sig ner i byarna. Riktigt läskigt! som tur var så var jag precis vid en skola där jag gick in och sökte skydd. Men sedan lyste solen på mig nästan hela vägen. Nu sitter jag hos Tuttan i Mellbystrand och bloggar, här har jag fått pannkaka, laxpate, glass och äpplen med kanel, fotbad, dusch och sedan väntar en liten stuga med en skön säng på mig! Här bor förutom Tuttan också taxen Pelle, en glad filur! Glad är jag också för att filmprojektet jag är involverad i har fått klartecken i dag från filminstitutet. Det innebär att jag måste sätta igång att skriva väldigt snart. Och det ska lösas, precis som allt annat. Kan också berätta att jag idag vandrat efter Ginstleden, dvs cykelleden som följer kusten. Mycket bra vandrarled också. Vi gott mod, lite ömma fötter och nu mina vänner kan jag meddela att jag har gått 1 miljon steg!/Hörs igen! Loll



Min fina gåva från Lisbeth Carlsson







Kenneth stoppar mina fickor fulla med proteinpulver

PS nu får ni göra ett ryck för namninsamlingen till Klimatuppropet, det är bara 20 dagar kvar! Gå in på hemsidan - se höger vid länkar - och skriv ut några listor och FYLL med namn, eller skicka vidare länken så att folk kan skriva på via nätet...




6 kommentarer:

StinaAlexandra sa...

Grattis till, 1 miljon och till filmgrejen, jättekul!!
Kom hem snart!
Kram Stina

Sveriges Kommuner och Landsting sa...

Grattis Grattis! Bara hälften kvar.

Sveriges Kommuner och Landsting sa...

Grattis, grattis! Kul. Bara halva vägen kvar nu.
/Wille

fanny sa...

Åååå grattis! Till alltihopa! Försöker ringa dig imorrn om jag hinner! Kram kram kram!

Anna sa...

Grattis till filmen, jättekul! Kram!

Loll sa...

Tack ska ni ha underbara vänner, saknar er, och vi ses ju så småningom! Tack alla ni andra som också följer min blogg, tyvärr har räknaren lagt ner men jag vet att ni är många många!