05 november 2008

Dag 36

Ebbes får


Ebbes hundar


Anna och Vidar



Margareta och Stig







Min mammas kusin Ebbe









Tjollahopp! Redan 5 november! Bloggar från biblan i Varberg. Har passerat Åsa, och sedan landat hos Ebbe, med fyra hundar och åtta kattor och massa får i Värö Backa. Det var ett mycket angenämt stopp, Ebbe med efternamnet Tuneld är jag nämligen släkt med. Han är kusin med min mamma. Det var andra gången i livet vi träffades, och vi fann att vi har mycket gemensamt, intresse för det enkla, att har roligt i livet och att musicera. Bara för att nämna lite. Ebbe introducerade mig också för Anna med familj, som jag ska stanna hos i natt i Varberg. När jag lämnade familjen Valeberg i Kungsbacka, hans jag upp av Anna, som jag träffade på Särö, och hennes son Vidar, de är så långt, de som vandrat med mig den kortaste biten, kanske 200 meter...sedan gav Vidar upp och ville till lekis. Lite längre bort på vägen stannade en bil, och någon hoppade ur och ropade : Vill du ha kaffe? Det ville jag. Margareta och hennes man Stig hade fyllt kaffekorgen och jag fick både godis, bullar, smörgås o kaffe! Vad gulligt av er - stort tack! Margareta hade följt min blogg sedan den 1 oktober då hon hörde ett inslag i programmet Rivstart som sänds på lokalradio i Götlaborgstraken. Så, efter en underbarts solig vandring, står jag här på bilblan i Varberg. Fin stad! Hoppas att få komma hit och sjunga nån gång - så som jag gjorde en liten snutt i Radio Halland( P4) idag, i programmet Konsekvens. Det verkar vara mycket musik i länet...har ju varit lite längre söder ut och norrut för den delen och sjungit. Men inte i Varberg. I morrn drar jag vidare efter vägarna mot Falkenberg! /Loll (lite yr ännu, men mest när jag ska upp och ner från sittande/liggande eller vänder mig om snabbt)

Inga kommentarer: