14 november 2008

Dag 45

Björnekulla Åstorp

Jag ser ut över Söderåsen och Hallandsåsen, eller rättare sagt, skulle gjort det om inte alltihop var höljt i tunga täta gråa regnmoln. Det blåser droppar omkring och vinden är mer än lovligt frisk, stormartad skulle jag nog kunna drista mig till att säga och jag har en dryg vandring på 2,5 mil framför mig innan jag når dagens mål, Helsingborg.

Natten har jag spenderat i Prästgården i Västra Broby - Björnekulla församling i Åstorp. Nu blev det rätt! Komminister Britt-Marie och kyrkoherde Pierre hade ställt i ordning så fint åt mig och en köttgryta med ris stod på tining i köket. Sov som en stock på soffan och har fått i mig en ordentlig frukost. Nu lånar jag datorn på Pastorexpeditionen i Britt-Maries rum. Ska försöka surfa fram absolut bästa vägen till H-borg eftersom vädret är så uselt. Varken trafik eller vind o regn är att tas med en sån här dag. Men vandraren är envis som ....
Förresten måste jag göra en korrigering! Det stod i Helsingborgs Dagblad - Båstaddelen att jag kommer från Östermalm. Jag vet att det nog är kortast sträcka i hela Sverige mellan Båstad och Östermalm, men jag vill tydligt tala om att det är Södermalm jag kommer ifrån och ingen annanstans. Ba så ni vet!/vi hörs igen, antagligen hör ni av en blöt vandrare på en bibla i Helsingborg eller nåt sånt/Loll PS även här i församlingen har man lovat att göra ett ryck med namninsamlingen till Klimatuppropet! Bra va!

Inga kommentarer: