05 november 2008

Tilllägg dag 36

Jo, jag får ofta några återkommande frågor: Är du inte rädd? (För bilar, människor, mörker etc) Hur orkar du? Vad tänker du på när du går?

Första frågan svarar jag bestämt nej på. Jag går med ryggan full av tillit förutom ombytet. Men jag önskar att ni bilister åtminstonde saktade ner och höll ut något när vägarna saknar ren.....

Andra frågan: jag vet inte, jag hittar ny energi varje dag, och benen o fötterna är med mig. Om det handlar om alla milavandringar på söder, i kombination med bra fötter, strumpor och skor eller bara ensvishet, det vet jag inte. Men varje morgon hittils jag vaknat har jag haft lust att gå vidare.

Tredje frågan: Allt och inget, tankarna virvlar fullständigt fritt, som poesi, jag suger in vad jag ser, ljud, dofter, färger, kyla, värme...allt blandas med ord som svävar fritt omkring. Stor lycka är vad det är.

Man kommer t ex på hur mycket det finns att vara tacksam över. Listan är mycket, mycket, mycket lång!

Jo, slutligen måste jag erkänna en sak, det finns något jag insett att jag konsumerar som attan under denna vandring. Mobiltelefonen! Dvs mitt telefonbolag gör sig just nu en FET hacka på mig. Skickar ju bilder, filmsnuttar, SMS, ringer, pratar med nära och kära... tidningar, radio, presumtiva övernattningsplatser osv....Så klart! Tänkte inte på det...
/Loll

5 kommentarer:

Anonym sa...

Allt låter fantastiskt men jag skulle nog inte själv klara av det...
Skulle du inte kunna få sponsring på mobilsamtalen. När du har vandrat färdigt får du helt enkelt starta en insamling på nätet... så att du kan få bidrag. Jag veet hur dyrt det kan bli. Kram och lycka till med din vandring genomn Sverige. Var i Skåne landar du? Tror du? Eva i Nyköping

Loll sa...

Hej Eva, nu har jag lagt ut lite av skåneorterna....
Jo, jag kanske får önska mig lite spons...på mitt fik har dom ställt en liten bössa... men sista räkningen var en riktig rugguggla!
Kram
Lolita

Camilla sa...

Du får be alla att de ringer dig..det blir inte så dyrt för var o en jag skulle vilja men härifrån är det galet dyrt ..så jag ringer efter den 20 november..stor kram på din vandring

Fanny sa...

Hallå syrran. Du är så duktig. Ikväll kommer jag att sjunga Moving On bara för dig på Momma, med hjälp av Lisen, Matte och Anna E :-). Försöker höra av mig i helgen eller nästa vecka!
Jättekram.

Anonym sa...

Du borde ha det mobilabonnemanget som jag har, för 600 kr ringer och messar jag hur mycket jag vill, till vem jag vill :)