25 november 2008

Dag 56 morgon...

Maria Lancing



Jag vaknar och kikar ut genom det lilla fönstret rakt ner mot havet. Solen är på väg, blågråa moln tornar upp sig här och där, det himmelska skådespelet denna dag är igång. Vacker väder är lovat, men man litar mer på vad man ser när man tittar på himlen. Det kom massa snö igår eftermiddag och kväll. Den ligger nu som ett tjock täcke över det lilla fiskeläget Skillinge. Den lär också ligga på stranden jag ska vandra mot Simrishamn om ett par timmar. Jag njuter av varje steg, varje blick på det som finns omkring mig. Jag lämnade Stockholm med tillit i ryggsäcken. Nu finns där också en hel del visdom, sån som moder jord lär ut om man är nära henne. Tack Maria för att jag fick komma till din Mölla och träffa dig!/Loll

1 kommentar:

Anders Sparring sa...

Hej Loll, jag satt bredvid Micke B i soffan på Spuntino när du ringde i förmiddags. Fantastiskt att du har tagit dig så långt som du har.

Jag antar att du jobbar dig norrut nu.

När du kommer till Rörum (som ligger någon halvmil norr om Simrishamn) ska du absolut söka upp familjen Mandelman, som driver Mandelmans trädgårdar strax bakom kyrkan i byn. Jag känner dem inte så väl, men skulle bli mycket förvånad om de inte gav dig rum för natten.

Har inget telfonnummer eller så, men det är skyltat från stora vägen.

mvh

Anders Sparring