21 november 2008

Dag 52









Yahupp! Nu är jag i Ystad i ett snöigt Skåne. Den kom och virvlade igår kväll, men föregicks av en rejäl åsksmäll. Vädret är det ingen ordning på. I dag ligger i alla fall skåne höljt i ett vitt pudertäcke, vägarna är hala och det är omväxlande blått och snöfall. Har haft det mycket trevligt hom min bloggvän och hennes lilla taxbebis. Det blev en uppesittarkväll efter god middag med långa samtal. Sov gott i eget rum under takåsen. Foten är inte på min sida. Tån är svullen förutom vristen, det gör helt enkelt rejält ont när jag går. MEN nu stannar jag i Ystad och vilar över helgen. På söndag går jag vidare! Tisdag kväll ska jag vara framme i Simrishamn, för då kommer Alli och joinar. Hon är min sko och överhuvudtaget största sponsor under denna resa, förutom en av mina allra godaste vänner. Alli går med till Kivik. Det ska bli så trevligt med sällskap igen under själva vandrandet. Hur tog jag mig då till Ystad på min fot, jo med lift. Jag erkänner. Det var en husbocksinspektör hos min vän, och han skulle denna vägen så jag hoppade helt sonika in. Men borträknat från denna samåkning, så är jag nu uppe i 96 mil. Vandrade mil. Det är 1296000 steg. Snart 1,3 miljoner steg alltså. Och ja..jag erkänner. Kaj kommer ner. Med min gitarr, och en klänning. Det är väl ett sorts uttryck för fåfänga efter 52 dagar i samma kläder. Och ett sorts uttryck för längtan efter musiken, och min egen älskade Martingura. Och så avslutningsvis för dagen, stort tack kära bloggvän Peace in Mind, det var mycket trevligt och roligt att träffa dig, att få så mycket tid att prata om viktiga saker, dela tankar och funderingar. Du har funnit en gudabenådad plats att leva på./Loll






Peace in Mind och taxbebis

3 kommentarer:

Fanny sa...

Åååå, hoppas du får en underbar helg med klänning, Kaj och Martin :-). Jag är så sjuuukt spelsugen, vi måste spela MASSOR när du kommer tillbaka! Saknar att sjunga med dig.

Peace in mind sa...

Tack själv, du gav mig den bästa presenten...öppnade mina ögon ett snäpp till:)Stor kram och ha en härlig helg.

Loll sa...

Fanny: Kaj Martin Klänning i nämnd ordning - finfina grejer! Oj vad vi ska repa och giga när jag kommer hem...nu ska Failures upp på banan ordentligt, eller hur!

Peaceanna: Såna där samtal och uppesittarkvällar är så viktiga delar av livet, där processerna startar. Kram, fiskar upp ponchon under helgen!