11 november 2008

Dag 42

Vandraren med Sebastian , Jimmy och Pierre på radio Båstad

Halloj! Sitter på redaktionen för Radio Båstad och bloggar. Har just medverkat direkt i Splash med Sebastian, Jimmy och Pierre. De ville vara snälla och bjuda på svartsoppa, men det var inte min melodi (inte deras heller kan jag meddela) men sköna killar som verkar ha roligt i studion! Dagen bjöd en vandring i mestadels regn, men jag letade mig ner och gick en lång bit efter den vackra stranden mellan Mellybstrand och Båstad. Havet på hösten har något alldeles speciellt. Det är mäktigt. När regnet började piska igen och krypa in genom mina kläder och skor sökte jag mig uppåt och på Kustvägen hann Radio Kristianstad i fatt mig och sände direkt. Det blev en riktigt mediadag av detta för strax därefter så hörde Helsingborgs Dagblad av sig (Borås) och gjorde en intervju. Idag har jag varit rätt kall måste jag medge och att komma in i den här varma studion och få kaffe var helt underbart. Lika underbart som att ta av blöta strumpor och skor och byta till de torra. Jag hoppas på lite bättre väder imorgon när jag ger mig av mot Ängelholm. Vandringen tar mig vidare mot nya platser, nya människor, nya tankar. Jag längtar efter mina barn och mitt barnbarn och min kärlek, men jag känner att allt jag kommer att få med mig hem från den här vandringen kommer att vara alla inblandade till godo! Och ytterligare ett stort tack till underbara Tuttan där jag bodde i natt. Det var som att få låna nån annans mamma för en stund och låtsas att det var min! Håll ut och kämpa för skogen i Hökafälten. Den var vacker att vandra i och kändes som om den skulle vara precis just där den är./Loll

Inga kommentarer: