08 november 2008

Dag 39


Lisbeths glasverkstad






Kjell och Lisbeth Carlsson



Nu bloggar jag från Lisbeth och Kjell Carlssons lilla kontor i huset på Ekekullen i Semb utanför Asige. Under loftet där jag bor har Lisbeth en glasverkstad, där hon tillverkar otroligt vackra skålar och fat av glas i vackra mönster. Bilder kommer! Har ni vägarna förbi så ska ni titta in och kanske göra ett eller annat fynd. Generositeten är som vanligt STOR, jag kan inte sluta förvånas över alla fantastiska människor jag möter under denna vandring. Har rört mig i trakten idag, till fots så klart, hittat en charkuteri och gjort ett besök i den lilla lanthandeln som nästa vecka slår igen efter att ha varit igång sedan 1927. Lanthandeln har kvar sin gamla köpmandisk, och burkar och affischer från förr. Ett titt in i gammal historia....I morgon vandrar jag vidare mot Halmstad. Hoppas på att kunna ta vägen om Steningen, där jag var och sjöng på visfestival för ett par år sedan. En gudomligt vacker plats. Vi hörs snart igen!/Loll



Kristinas Lanthandel




1 kommentar:

Peace in mind sa...

Jag hoppas du kommer förbi mina trakter, och slår dig en pling...