31 oktober 2008

Dag 31 Särö Hus

Jahapp, då var jag framme i Särö. Om jag får stanna återstår att se. Men en soffa ska väl alltid gå att få tag i - det finns många. Här sover ju ändå nästan ingen om natten, utan alla sjunger och spelar denna särskilda helg varje år då vissångare från hela Norden samlas för sitt årliga jammande. Har förstått att vädret inte varit någon lek runtom i landet, men just på mig sken solen när jag vandrade från Kungsbacka. En riktigt vacker höstdag, den sista i oktober. Jag inser att jag nog kommer att behöva fiska upp lite varmare kläder under vandringens gång, men än så länge klarar jag mig, med lager på lager. Nu ska jag sträcka ut benen i någon av sofforna i väntan på att Särö Hus invanderas av alla glada musikanter. Återkommer med rapport fortsättningen. Ha en fin helg, vad ni nu har för er!/Loll

Inga kommentarer: