23 oktober 2008

Dag 20 - Dag22

Hej alla läsare!



Ibland blir det inte som man tänkt.Vaknade måndag morgon med yrsel och huvudvärk.Envis som jag är travade jag ändå iväg till Gränna från Ödeshög.Regnmolnen hängde tunga men jag hade dropparna på min sida.Stannade vid Vida Vättern , där Oskar bjöd på en kopp kaffe . Väl framme i Gränna och efter mycket vankande upp och ner på gatorna där lyckades jag till sist få ett rum på vandrarhemmet Strandterassen. Ida och hennes mamma Ann lät mej övernatta där gratis.Kvällen artade sig fint när Stepan , min äldste son , med familj bjöd mej på middag på sin resa hem från Göteborg.- Fick också träffa mitt älskade barnbarn Sigge.


Han var lite anti först , men jag mutade honom med chokladglass.

Fortfarande lite yr , huvudvärk och rejält trött efter nästan 3,5 mil återvände jag till vandrarhemmet för att sova.Ensam i en hel huslänga full av rum.

Mådde dåligt under natten och på morgonen kräktes jag , hade svår huvudvärk och blev sämre och sämre.Ringde Ann och Ida som sade att jag fick stanna en natt till om jag behövde .Sen fick Kaj mej att ringa vårdcentral och läkar kompisar.Det slutade med ambulans från Gränna till Jönköpings lasarett. Tack till ambulanspersonalen , Dan och Hans-Erik , för ett fint omhändertagande. Tack även Ida och Ann för er gästvänlighet och kexchokladen.



Nu ligger jag här på sjukhuset i Jönköping, har fått dropp , mår bättre men är fortfarande yr.Läkarna vill magnetröntga mitt huvud.Är inte ensam för Kaj , min kära , satte sig i bilen -Ja!jag vet helt emot miljöpolicyn!Men det är ett nödfall.Personalen här har varit toppen snälla mot oss båda.Rosor till er alla!


Nu har jag alltså konsumerat sjukvård och tjuvåkt ambulans 4 mil ... Men fick ligga i en helt tom varm sal./Loll Skrivet av spökskrivaren Kaj

5 kommentarer:

Tina sa...

Krya på dig fina Lolita! Fortsätt inte att gå förrän du känner dig helt återställd!
Kram från en beundrarinna

Anonym sa...

Oj! Krya på dig! Hoppas att det går bra för dig så du är på benen snart igen.

Kram
Ida
(som mailade och messade..)

Anonym sa...

Gulle dej,,jo vi hörde att du åkt dit på doping o skulle in o kollas på sjukan, o alla tänkte, aha,, nu får hon vila o äta gott,,,du har varit fantastisk, vänt en hel massa människors skallar upp o ner,,,,varför ska dom skallröntga dig,,det är väl meningslöst,,du är ju knäpp,,,vila nu, fan ta dig om du kutar iväg för tidigt,,,största
kramen internet kan ta emot,,kram gumman,,,Bill o bull hälsar

Maria sa...

Kära vännen! Blev just så orolig när du inte skrivit på bloggen. Skönt att veta att du har din kära där när du är sjuk.Såklart han får åka bil när det faktiskt är nödfall!!! Lova att vila tills du är helt frisk och stark innan du drar vidare.Vi andra ,vi som följer din vandring på bloggen är redan så bortskämda med att få läsa varje dag..vi kan gott vänta tills du orkar igen.Det är så underbart inspirerande och roligt att följa dig på din vandring.Ta väl hand om dig. Varm kram från "finska" Maria

Unknown sa...

Önskar dig allra bästa hälsa.