09 oktober 2008

Dag 9 Day 9




11:08 - Mot Åby.



12:26 - On My Way.



12:27 - Lunchpaus i Bråviken.



13:03 - För vanligt : Ingen vägren. Att gå säkert är näst intill omöjligt i Sverige idag.









En natts vila på Stavsjö vandrarhem, grönt och t om fått utmärkelse för detta. Där gick jag rätt! Ett par mackor i ryggan och ut i regnet. Jo, det blir en systembolagsplastpåse dag idag. Och regnponcho. Men jag ska inte ha sjalen som färgar på mig. Såg TV första gången igår, och var enbart intresserad av nyheterna. Vad händer i världen? Volvo, finanskrisen, regeringens åtgärdspaket för att vi ska konsumera mer. Hallå? Hallå! Jag förstår inte dessa dubbla budskap. Nån annan som gör det? Ser fram emot en förklaring från nån som vet.../Loll
Nu vandrar jag vidare mot Åby, ingenstans att bo där heller, så tips, ring på min tipstelefon 070-7741665 :-)

3 kommentarer:

eva sa...

Lolita,
Linnea fyller 17 idag. Tack, för att du kämpar för våra barns rätt till en renare miljö. Eller till en miljö att leva i över huvud taget.
Eva/Grannen

Unknown sa...

Det var länge sedan jag blev så glad och inspirerad. Tack!

Loll sa...

Hälsa Linnea och gratta! Kul om jag kan inspirerar det är en av sakerna jag vill, uppmuntra och inspirera att vi alla har en röst och kan påverka!