29 oktober 2008

Dag 29 Rävlanda Församlingshem

Rävlanda kyrka

Nu lånar en dator på Rävlanda Församlingshem där jag ska sova i natt. Stor gästfrihet, en vacker flygel som jag nyss prövade min nya låt på, och ikväll är det föreläsning med Stefan Martinsson som arbetar med gatubarn. Ska bli intressant att höra eftersom jag själv har jobbat med sådana, hemma hos oss, i Stockholm. Vägen hit var fin att gå, jag fick också häng en bit av Charlotte från P4, Radio Sjuhärad. Det pågår tydligen en tävling inom Sveriges Radio som handlar att gå flest steg, intresset för mig lär ju växa av den anledningen, men upp i mina snart 600000 steg på en månad kommer de nog inte. Det är fortfarande lite vingligt. En idé om att ev stanna i Sverige har börjat gro av den anledningen. Känner jag mig inte hundra när jag når Göteborg kanske jag vandrar kusten ner mot Helsingborg i stället, och där ev tar mig över till Danmark för en kort sträcka mellan Helsingör och Köpenhamn. Vi får se. Jag vill inte äventyra hälsan och skulle det inträffa något akut så är det otroligt mycket enklare hemma i Svedala. Återkommer om beslutet om några dagar. Det får gro i takt med att jag känner efter hur jag mår. I morgon hoppas jag ta mig till Kungsbacka eftersom det saknas lämplig övernattning på vägen, ska starta tidigt, gå korta sträckor och vila ordenligt många gånger. Sedan väntar Särö. Det ser jag fram emot. Där blir det ett par dagars paus med musik och sång, vilket är en djup saknad och längtan efter hos en musikant som jag. Stort tack igen till Mia och Magnus för härbärge i deras hemma studio i Olsfors, sov så himla gott med mikrofonen i rummet! Och tack till personalen på Rävlanda som låter mig bo här i natt. På återhörande/Loll

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Men...min tid har varit knapp, och när jag kollade in så var jag tvungen att läsa ikapp en hel del.

Du är en fighter, men du är klok också. Riskera ingenting, och tänk på kärleken:)Kram!

Mia sa...

Hej Lolita!

Gott att se att du kom in i värmen i Rävlanda också.
Vill skicka DIG ett tack! Det var väldigt roligt att få bli en liten, liten del av din vandring och att få ta del av ditt stora engagemang! Härligt!
Var nu rädd om dig och ha en fantastisk helg i Särö!

Kramar Mia och Magnus

Loll sa...

Peace in mind: och störst av allt är: kärleken!
Mia o Magnus! Vi ses igen, det vet jag - allt gott till er!