23 oktober 2008

Dag 23

Lolita in action!


Hej bloggvänner !

1 . Här kommer nya hälsningar från Länssjukhuset Ryhov i Jönköping.Jag mår bättre , tränar balansövningar för fullt , som jag fått av sjukgymnasten Samuel . Det är antingen ett virus på balansnerven eller "kristallsjukan" , en godartad sjukdom där kristallerna som reglerar balansen i hjärnan hoppat fel . Bägge blir man bra ifrån .- Men egentligen tror jag att det är en "utsläppssjukdom" som jag fått av alla bilar .Personalen här är verkligen toppen. Vilket fint omhändertagande jag får.Nu har de dessutom kopierat upp namnlistan till Klimatuppropet . Heja ! Heja! Är nog uppe på vingelbenen om ett par dagar .


2 .Det nådde mitt öra att Cancerfonden , Rosa Bandet gått ihop med Svensk Handel om en kampanj som säger : Gör något stort för mänskligheten på Lördag . -Shoppa loss.Jag förstår inte ! Hur kan man i dessa tider välja att satsa på en konsumtionskampanj när konsumtionen är en av orsakerna till att vi närmar oss en klimatkatastrof .

-Här kommer mitt bud : Gör något stort för mänskligheten . -Shoppa INTE loss på Lördag. Ta pengarna du skulle shoppat dina onödiga saker för och sätt in hälften till Rosa Bandet och hälften till Naturskyddsföreningen.På så sätt stöttar du både cancerforskningen och moder jord och pengarna går direkt till ändamålen utan att parasiteras av Svensk Handel.

Eder vandrare i hårdträning./Loll

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte komma och hälsa på trots att jag är bara sju mil från sjukhuset (jobbgrejer i helgen). Passa på att vila och äta ordentligt!

Anonym sa...

Hej Lolita!
Oj, oj, oj hur det kan bli! Hoppas du blir frisk riktigt snart och kan fortsätta din vandring! Du är ju otroligt strong! Vi kommer sakna dig på söndag, men ska ändå försöka göra något av Proust. Var han förresten inte en stor miljövän?
Kramar från bokklubben via Marie

Anonym sa...

Absolut! Precis så har jag också tänkt. Varför shoppa loss när man istället kan skänka just de här pengarna till Cancerfonden eller Naturskyddsföreningen eller annat behjärtansvärt...
Och jag är glad att höra att du är på bättringsvägen. Simma lugnt... och Kram från Eva i Nyköping