08 oktober 2008

Trötta ben i Stavsjö, dag 8, 247000 steg

09:40 - Hösten när den är som vackrast. På väg från Jönåker mot Stavsjö.

12:36 - Avstånd till fots.

15.00 - Så här varmt är det idag!!




Efter ytterligare två mils vandring i solsken, iklädd endast en av Anna Bs toppar (tack anna, använder hela tiden!) så når jag Stavsjö återvinningsvandrarhem. Där öppnar Tommy och ger mig genast ett rum och en handduk och hopp in i duschen. Vägen hit var vacker, och med Cecila från Lunda Församlingsgårds gedigna matsäck, har jag stått mig bra. Visslande, munspelande, sjungade vägen fram i en gudabenådad natur i alla höstens ljuvliga färger. Jo, ytterligare en TV-kanal sökte upp mig, Östtnytt TV 4, kommer kanske ikväll...vet inte...Nåja, väl här så är det kul att komma just till ett vandrarhem som består av en återvunnen flyktinganläggning. På väggarna sitter gamla reklamaffischer över Pommac, diskmedel o annat, som han som driver det hittat på vinden. Det ligger i en gammal affär. Mat finns här inte, förutom kaffe, te och äpplen, men jag har ryggan full av choklad och nötter :-) så jag står mig fint till imorgon. Känner att benen är lite slitna, liksom jag. Det blir ingen ordentlig sömn, kanske runt fem timmar per natt. Jag får nog FÖR mycket energi! Imorgon tar jag halva vägen till Norrköping. Och Nu kommer en hälsning till Magda som sitter inne med senaste dagarnas bilder, dags att lägga upp gumman: annars blir högen för stor. Säg till om du vill att jag ska sprida bilduppläggandet till fler.
Tack igen till Lunda församlingsgård, Maria, Cecilia och barnen. Det var fint att få möta er allihop! Nu ska jag sträcka ut mig och se om jag får syn på nån konstig människa i randig toppluva på nyheterna som är ute och går för klimatets skull..../Loll

On my way to Norrköping, making a stop at Stavsjö, a very beautiful place! I knocked at the door to the hostel, which is a recycling place, and Tommy who runs it emediately gave me a room. I am pretty tired, I don't get enough sleep, maybe because I get to much energy from doing this. Another TV-channel looked me up today, so the word of my walk is spread around. Had a shower and now I am going to rest and watch tv...maybe I will se a strange person walking around shouting about the climate...../Loll

Inga kommentarer: