10 oktober 2008

10 oktober inlägg 2

10:56 - En gata för mig i Norrköping!

11:30 - Budskap i Norrköpong.

11:41 - Kravodlad äpple :)




Sitter och bloggar på Biblan i Norrköping. Mätt på ett kravodlat äpple sponsrat av Madeleine, och gårdagsbröd från Åby Konditori. Toaletten blev upplåst i ett huj här på biblo när jag saknade krona. Det är många som kommer fram och pratar nu, undrar hur det går. Mycket uppmuntran möter jag bland människor och eftersom jag inte har någon brådska tar jag mig tid för samtalen som uppstår. Bara det är en skön känsla. Jag har inte bråttom. "Ur hand i mun, det räcker" sa en äldre man jag pratade med. "Pengarna, det är bara bekymmer för de som har för mycket. Vi andra har det som vi alltid har haft det. Helt okej." En gammal dam, Anne-Mari, hade jag en fin pratstund med vid busshållplatsen. Hon hade förlorat sin livskamrat för snart ett år sedan och hon var mycket sorgsen över det, så vi pratade kring sorg en stund. Sedan skulle hon absolut ge mig en slant till kaffe i alla fall för buss ville jag väl inte åka? Jag tog till slut emot 20-lappen och har lagt den till en absolut nödsituation. Hon visade mig också en genväg ner från Norra Promenaden mot centrum. "Så du sparar några meter" "Hälsa Deutchland" ropade hon när hon klev in i bussen med rollatorn.
Status i övrigt. Vandrarbenen är lite trötta, fotvård går jag omkring och drömmer om som en hägring, massage likaså. Somnar med blixtrande smärta i höfterna och knäna på kvällen men nästa dag är den som bortblåst. Ett parRyggen, peppar, peppar, peppar, håller än! Saknar mest: Siggelito, Magda och Mira. Och Sophias kaffe./Loll - Mrs Walker (ni vet väl att jag är gift med Fantomen från Bengalen?)

5 kommentarer:

Miray sa...

Vi saknar dig med mamma.
puss.

Loll sa...

PUSSPUSSPUSSPUSS

Anonym sa...

Vi försöker ringa imorgon.

Tina sa...

Heja Lolita!
Du är min stora idol för tillfället. Vi har aldrig träffats men Micke Berg tipsade mig om dig och nu följer jag varje steg du tar. Lycka till!
önskar Tina

Loll sa...

Tack Tina! /lolita