16 oktober 2008

DAG 16

Japp som driver vandrarhemmet i Mjölby, åk dit, superhärligt ställe!





Kära reseföljare ! Tack för era kommentarer , det värmer och uppmuntrar när regnet faller och benen värker. Som t ex igår när jag gick 4,3 mil varav den sista i mörker och hällregn.Uppmuntrades under dagen av flyttfåglarnas dansande på himmelen . Plötsligt formade de ett jättelikt hjärta . Ser fortfarande nyutslagna vårblommor efter vägrenen t ex stora stolta maskrosor .Appropå vägren, som saknas på riksvägen mellan Mantorp och Mjölby , så håller kommunen på att bygga en cyckel - och gångväg . Än så länge består den av grus och lera men är dock ett bättre alternativ .-Heja Mjölby kommun !!!Det var tur att Dina och Florent tog så väl hand om mej , sov middag 3 ggr , fick jättegod mat och en hel natts sömn i en skön säng. På vägen igår förbarmade sig Sjögestads Motell över den blöta vandraren och bjöd på kaffe och mazarin . Nu har jag sovit gott i en sovsal med 12 sängar , vilket överflöd ! Det får jag tacka vandrarhemmet i Mjölby för . I dag bär det vidare mot Skänninge.

På återhörande / Loll Genom spökskrivare Kaj

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar det du gör. Men jag undrar varför du promenerar på trafikerade riksvägar istället för de lugnare lantliga alternativen? Borde det inte vara behagligare att passa på att njuta av den fina naturen och slippa all betong, asfalt och oljud från bilar?

Loll sa...

Hej kg!
Jag går lite både och, ibland saknar jag karta och det är lättast att hitta, ibland vandrar jag på pilgrimsleder. Men någonstans finns det en poäng i att gå på vägar som saknar vägren med budskap på ryggen. Det är så långa sträckor där det faktiskt inte finns vanliga gångvägar utan bara bilvägar utan vägren...Bilarna har tagit över långa sträckor men mellan Mantorp o Mjölby tex håller kommunen på att bygger en gångväg, tänk så många som kan ta cykeln när den är klar utan att riskera livet, bra initiativ, mera sånt!