14 oktober 2008

DAG 14







Natten i det hemsökta församlingshuset överlevde jag . Kände att någon var orolig antagligen för ett barn . I morse fick jag svaret prästfrun Alvina Lindblom hade förlorat 2 av sina 8 barn i huset. Med Inas hembakta bröd och nyplockade åkerö äpplen i ryggsäcken vandrade jag vidare mot Hjulsbro och Linköping . Nu har jag fått vila ut , äta god mat , hemma hos Haralds,vår basists , föräldrar. Nu avviker jag lite från rutten och går mot Mjölby i morgon .
Fortsättning följer /Loll . Noterat av min spökskrivare Kaj.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så där ja, Lol. Nu har du varit hos mina föräldrar och sovit i samma hus som bl.a Stone Roses, m.fl. Det du! Att bo hos mina föräldrar var ett stående inslag vid alla turneér med alla band. Var du nere i tvättkällaren? I så fall passerade du det sägesomspunna "Haralds Käller"! Där gjorde jag min första punkspelning som 13-åring 1997, med vårt band WBT (Wheels Bridge Town - senare kända som "Wem Bet Torsten). Vi hade 11 personer och 2 hundar i publiken! Efter denna dundersucce arrangerade vi flera spelningar i källaren med många band och även en illegal utomhus- konsert med 14 band på "Haralds Äng"(fältet utanför huset):-) Många spännande mer och mindre kända artister från Linköping har haft sina tidigaste framträdanden här. Du har varit i Hall of fame, typ....fniss. Slut på sjuka historier för den här gången. Kram på dig/MR H Cable.

Anonym sa...

Nu kommer du snart till min farmor och farfar va kul för dig jag e lite avis.
Lycka till nu med allt ha det så fint.
Jag hoppas att du har det bra.Nu får du jätte god mat å så//saga

Sophia sa...

Har du gått och blitt synsk! Saknar dig som fasen, jobbar på med klotis om dagarna, han svettas -ja, jag vet inte vad(bastubadare är ändå i överkant) och torkar Annas snor om kvällarna. Och som sagt du måste självklart ställa ut när du kommer hem. Blir så nyfiken på alla människor du möter, beundras ditt mod och hör ditt kluckande skratt. Många kramar och kämpa på.

Loll sa...

Harald o Saga: Det var bra hos mamma/pappa/farmor/farfar! Maten var god!!!! och sömnen underbar!

Sophia: jag har alltid varit synsk! Det är bara extrapåkopplat nu när jag är så närvarande i nuet! Bra att Johan jobbar så svetten lackar, ska bli kul att göra en utställning när jag kommer hem, kameran är full av porträtt!
Kram till er alla på fiket och tack för bilderna!