05 oktober 2008

Begining of day 5 - början av dag fem

10:05 - På väg från Tystberga.
13:21 - Vägen mot Hamburg 1 mil från Nyköping.

14.09 - Fartdöden strax utanför Nyköping.





I will shape up and write more in English, often due to time, it is hard to write in both languages...I mean, I have all the time in the world, but i prefere to spend it with the houst's that are taking me in. Anyway, still i Snickarhult, Tysberga, close to Nyköping. Full autum heavy storm with rain outside and my cold is getting worse. My ambition is to get to my summer house and spend the night there. It is av very good house thinking about the environmental issues. No electricity, no heating, no water. But I think I left some nuts and chockolate there the last time, and the forrest is full of mushrooms. Just kidding, or sort of, I will bring the chocklate and nuts with me and definitely go get some mushrooms for dinner, but the man in my life is bringing the rest since he is close by anyway. Petter is leaving with train back to Stockholm today, he has been a really good company the last days. I am sure we will stay friends from now on.

Ok, morgon i Snickarhult. Kul är att Therese och Lasse som tagit emot oss träffades på Kvarnen )(känd ölhall i Stockholm) där hon jobbade för tio år sedan. För tio år sedan var jag mycket där, och jag kände igen henne efter en stund. Hon har serverat mig öl flera gånger. Det är riktigt höststorm med regn ute, löver flyger som småsten i luften. Det blir en stor utmaning att gå vidare i det här vädret. Ska se om jag kan hitta nån genväg från Tystberga upp till mitt torp där jag ska sova i natt. Det är minst tre mil att gå. Känns hårt i vädret och med tanke på att jag har en förkylning som satt sig rejält i bröstet. I torpet finns nötter och choklad och de ska med som nödproviant. Min kärlek kommer dock och möter mig med middag, eftersom han ändå är i trakten. Vilken tur för mig. Annars hade det bara blivit svart trumpet och trattisar till middag. Det ska jag nämligen plocka och äta. I dag åker Petter tillbaka till Stockholm med tåg från Nyköping, det har varit roligt att ha honom som vandrarsällskap, han kommer med all säkerhet att finnas kvar som min vän, vi har ju tillsammans gjort en massa erfarenheter och upptäckter och framförallt lärt känna varandra. En mycket fin ung man som det ska bli kul att följa./Loll Och nu till stegen. Jag har en usel mätare. Så här kommer en ganska säker uppskattning. Jag har gått 11 mil, dvs 143000 steg. Idag nollställer jag och försöker räkna igen. Skulle eg behöva en bättre och känsligare. Och tack för alla uppmuntrande SMS, jag kanske inte alltid svarar, mobilräkningen lär bli hög som empire state buildning....

PS klicka på rubriken och läs en artikel i dagens Sörmlands Nyheter

10 kommentarer:

Anonym sa...

Lolita,,hej gullet,har du kontantkort eller abbonemang,,?Vi samlar lite pengar på spuntan till mobilen,,,har du kontanktkort kan vi ju sätta in lite pengar direkt på kortet,,här stormar det oxå....
m

Anonym sa...

Lycka till på färden önskar dig Skatan. jag kommer att följa den hela vägen. Kram och krya på dig önskar Skatan

Loll sa...

Tack Lolita och Petter för ert besök hos oss i Snickarhult! Fantasteskt att vi träfades igen när våra vägar korsades efter 10år...! Har precis vinkat av er i regn och rusk och vi önskar er all lycka och framgång på vägen. Massa kram från Therese med familj!

Camilla sa...

Hej Lolita det verkar ju gå toppen ..jag hade velat smsa o ringa men fattar att många gör det hela tiden och att det blir så dyrt. Men jag hänger med o läser hela tiden och vi tänkte på dig såklart jättemycket

Stor varm kram Camilla

Unknown sa...

Tjena Lolita!

Ingmar sa att du behövde stretchövningar för höft/ ben? Jag ska försöka att få igång ett program där jag kan skicka bilder på bra övningar.
Jag skickar förhoppningsvis imorgon måndag eller tisdag beroende på hur det går med programmen.

Mvh,

Aron Larsson

Anonym sa...

Jag följer dig via bloggen och via vännerna på mundo, matkultur o spunti. Vi pratar om dig. Jag är inte orolig men det är skönt att det verkar gå bra. Kram Ann

Anders Sparring sa...

Lolita!
Ta en paus i stugan och BLI FRISK innan du fortsätter. Det har du tid med.
hälsningar
doktor Sparring

Anonym sa...

Hej Lolita! Du hade en blåsig och regnig dag igår men idag skiner solen, åtminstone här i Nyköping. Jag önskar dig lycka till. Petter och jag möttes aldrig men jag har haft ett långt samtal idag med honom och ni är båda så fantastiska människor som verkligen gör vad många tänker men som "inte blir av". Kram och Lycka till! Eva i Nykping

Anonym sa...

Förstår inte varför inte mina kommentarer "fastnar". Men... Lycka till på vandringen söderut...Petter och jag möttes inte men vi hade en fint samtal idag. Ni är sådana människor som vi alla drömmer om att vara, ni gör det ni vill utan massa om och men... Kram från Eva i Nyköping

Loll sa...

Micke: Abonnemang! Tack för insamlingen!!!
Snickarhults: Tack själva för att vi fick träffa er och bo och äta så gott!
Skatan: Stort tack för support! (jag måste komma åt en dator och godkänna kommentarerna så ibland tar det tid!)
Anders: jag gick vidare men bara 1,5 mil!
Ann: skönt att ni tänker på mig.
Aron: ja tack till övningar, strecth, höfterna tar mycket stryk, käna en del, bäst mår än så länger fötterna...
Camilla: SMS - gärna stormiga dagar då uppmuntran behövs - annars, jättekul med kommentarer här.
Saknar er hela högen!
/Loll