28 oktober 2008

Dag 28

Sopdumpning av bilister efter Sjömarken



Sjömarken



Kära läsare!
Här kommer en liten summering efter alla avbrott. Eftersom idag fortsätter jag vandrandet. När det gäller steg har jag hittills gått: 538950 vilket motsvarar ca 41,5 mil. För alla oroliga tillrop, eftersom jag varit rejält knackig, så ska jag förtydliga: Självfallet bryter jag om jag blir ordentligt dålig. Syftet med den här vandringen är mötena med människor, i mötet startar en tanke, en tanke som kan bli en handling. Många handlingar som tillsammans kan bli början till en förändring. Vägen är målet, ett sjukhusbesök, en kortare transport med en bil när nöden kräver, allt blir en del av vägen. Allt resulterar i möten som är en del av vägen. Det finns inget rätt eller fel i den här pilgrimsvandringen, men genom att i möjligaste mån använda enbart mina fötter för att ta mig fram, vill jag visa på vilken enorm resurs vi människor har i oss, bara som vi är, rätt upp och ner. Utan nån som helst motor för utom den egna drivkraften. Jag kanske kommer att bli tvungen att ta någon transport igen när nöden kräver. Men det är helt ok, ska försöka få ihop mina 2 miljoner steg och framförallt träffa så många som möjligt under vägen. Försöka uppmuntra till att ni jag möter klickar på rubriken Klimatuppropet till höger och skriver under Naturskyddsföreningens, Svenska Kyrkan och FN-gruppernas namninsamling för att minska utsläppen. Idag går min vandring vidare från Borås mot Olsfors. Sedan ska jag ta mig Göteborsvägen mot Kungsbacka. Letar efter en lämplig övernattning halva vägen mellan Olsfors och Kungsbacka, nån som vet nåt? Ring! /Loll

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjo! Läser din blogg dagligen! Tycker att du e supercool!! Faan va ballt o bara dra på sig en ryggsäck o gå ut o gå! Så jäkla rätt! Fler borde va som du! (Jag oxå kanske, om några år, har en son på snart 4 månader så just nu är det inte riktigt rätt tillfälle)
Håll modet uppe! Kram Sofia

omg sa...

Känns bra att du klargör än en gång vad din vandring handlar om ...Älskar dej!/Din Kaj

Loll sa...

Soffiz: Kul att du hittat min blogg, var sak har sin tid, skulle inte heller gjort detta när mina fem var små...så du har nåt att se fram emot! Grattis till sonen!