28 oktober 2008

dag 28 hemma hos Stollarna i Olsfors

Livsfarlig vandring innan Olsfors


Hej! Från Inga-Lena i Borås letade jag mig fram efter gamla Göteborsgvägen mot Olsfors och nästa stop. Vägen mellan Sandared och Olsfors var ju vacker, nära vattnet, men saknade bitvis vägren. På ena sidan ett räcke och en grusig brant ner i vattnet och på andra järnväg. Försökte ett tag att gå utan för räcket och hålla i mig, men isåg att i mitt tillstånd, som kan innebära plötslig yrsel, var det ingen bra idé. Jag tog kampen om centrimetrarna med mötande bilar... Som vanligt hade många bilister använt delar av vägen som soptipp. Vid parkeringsfickorna låg mängder av skräp, sopsäckar, helt rått utkastat från en bil som stannat. Varför? Vad tänker man inte med? Helskinnad kom jag i alla fall fram till Mia och Magnus som har bandet Stollarna. Här fick jag låna en gitarr, den andra gången på en månad jag får hålla i en sådan. Mycket härligt! Mat och ett glas vin fick jag också, en skön dusch och tvättning av kläder. Återigen bemött med stor gästfrihet och generositet! I morgon bär det vidare, ska försöka ta mig mot Rävlanda. Har ett problem sedan med biten mellan Rävlanda och Kungsbacka. Den är för lång att gå i ett svep, och väldigt obebodd. Måste lösas på något vis, men jag har som alltid tillit! Skönt att vara igång igen. Kroppen håller, knoppen är nästan med!/Loll

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Lolita!
Ser fram emot att träffas när du kommer tillbaka!
Marie

Anonym sa...

Inte visste jag att jag skulle hamna mitt i ditt äventyr när jag satt och slösurfade. Helt perfekt för mig, har gått en dag över tiden idag. Och fler lär det väl bli innan den där bäbisen pallrar sig ut.

Från och med nu följer jag dina steg.
Saknar dig.
Stora kramar/Loppolajnen

Loll sa...

Marie: Det gör jag med, tack igen för er stora gästfrihet!
Loppan: Var har du varit i halva mitt liv - känns det som...håller tummarna för nästa bebbe, och vi ses när jag kommer hem! Stor kram, saknar dig med!