01 oktober 2008

Dag 1





16.00 - Nästan i Tumba!
Det var en hutslös start, hällregn och jag gick vilse mer än 43000 steg senare landade jag i Södertälje hos Ulrika. Skumbad, massage, middag. Kunde inte vara bättre, och min älskade såg till att leverera en nödladdare till mobilen som höll på att dö mitt ute i ingenstans. Fina möten på vägen, en ung tjej vid Tumba station, en mycket gammal man vid en busshållplats där jag försökte orientera mig med hjälp av kartan. I dag ansluter Petter vid Södertälje Central, tillsammans går vi till Järna. Bloggar från länstidningen i Södertälje. Jag är vid friskt mod, utan skavsår trots dyngsura skor och strumpor. Tack för alla underbara SMS och lyckönskningar. Eder klimatvandrare./Loll

A struggle, with rain, I got lost, but finally reached Södertälje after more than 43000 steps, wonderful meetings on the way. Today a young man called Petter is join me for the next few days. To be continued. Thans for all support! /Loll
I morgon är jag med i länstidningen i Södertälje...

9 kommentarer:

Märy sa...

Voj voj, tänkte på dig idag i regnet

StinaAlexandra sa...

Det ser mörkt och kallt ut i Tumba -fryser du?

Kram/Stina

Anna sa...

Jag önskar faktiskt att dina steg hade passerat sydöstra Skåne och Ystad, för jag hade gärna sponsrat med mat och husrum.

Kämpa på och lycka till på färden!

Andreas Sandberg sa...

Go Lolita! Det du gör är så grymt bra och så fint! Kom ihåg det på vägen. Bara vetskapen av att du är där ute och vandrar för något så viktigt värmer nog oss alla inombords i dessa tider.. Lycka till nu!

Miray sa...

jag tänker på dig hela tiden älskade mamma!

Idde sa...

Kära kussekung, tänker på dig och hoppas att du har det bra.
Stor kram från Idde

anonym sa...

Hejja dig, hittade din grupp på FB idag, kommer självklart att följa din färd.
Kram
fina tina

Emma Blomberg sa...

Hej Lolita! Nu har du börjat din gigaprommenad och jag var lite sur på regnet igår, du hade ju varit värd en massa solsken tycker jag. Fast å andra sidan är det ju höst och då är allt som det ska om det regnar. Klimatet alltså.

Tyvärr hade jag inte möjlighet att vara med vid starten, har nämligen haft bildredovisning på 4 bilder av dig, men mer om det när du är tillbaks. Då ska du få lite fina juveler av dig själv:)

Men alltså, verkligen tack för att jag fick vara med dig i 48 timmar, jäkligt intressant och skoij!

Nu kommer jag följa dig här istället och jag är säker på att du kommer få tidernas promenix, ska bli spännande att följa.

Ta hand om dig och HEJJAHEJJA dig:)

kramisar

/skuggan

Loll sa...

Alla: era glada tillrop är balsam på den onda höften och de trötta vandrarfötterna! Kram