30 oktober 2008

Dag 30 Hos Ia i Kungsbacka

Djupa skogar innan Kungsbacka


Nästan som att komma hem, här har jag varit förut! 2 gånger t om. Jag är hemma hos min sons sambos mamma. Jora, två svärmördrar kan man väl säga att vi är även om de inte är gifta, åtminstonde mormor och farmor till samma bedårande barnbarn Sigge. En mycket god middag har jag fått, med massor av grönsaker vilket står högt i kurs hos min grönsakstörstande kropp...det var en dryg vandring från Rävlanda och mörkret liksom en överväldigande solnedgång tog över säkerheten för vandraren som hela vägen kört hårt utan vägren i kurvig enfilig landsortsväg. Jag kommer att återkomma till bristen på säkerhet för såväl vandrare som cyklister och motionärer vilket går som en gemensam tråd genom hela Sverige, i alla fall från Öst till Väst. Och det för mig vidare till hela Sverige. Jag vinglar fortfarande. Inte bra utan vägren. Jag mår illa varje natt, antagligen av att jag rör huvudet i sömnen. Nu har jag fattat ett tråkigt, men antagligen i slutänden, bra beslut. Jag stannar i Sverige. Blir jag sämre, behöver jag avbryta eller söka vård igen, är det betydligt lättare här hemma. Det gör att jag efter Särö som jag når imorgon, antagligen gör en kort sväng upp till Götlaborg, och sedan tar jag kusten ner, och går mina 2 miljoner steg inom Sverige. Detta främjar även klimatuppropet som Naturskyddsföreningen, Svenska Kyrkan och FN-grupperna står bakom. Tjoho! Det finns inget ont som inte har nåt gott med sig. Det är ett bra och användbart ordspråk. Så nu får ni hålla utkik efter henne i röd jacka, ryggsäck och randig mössa efter västkusten. Varberg, Falkenberg, Halmstad, Helsingborg, here I come! Sedan också: ni som sagt att ni vill gå med en sväng, nu underlättar jag även för er!!!!! Häng på, ta nåra friska mil i livet. Och så en hälsning till Molly som jag träffade idag på vägen mellan Rävlanda och Kungsbacka. Tack för ett fint samtal! Och tack till Maria och alla ni andra på församlingsgården i Rävlanda där jag sov i natt, och tack till Stefan Martinsson för en mycket givande föreläsning om arbetet med unga mödrar i Rio de Janeiro. Mycket inspirerande! Och tack för att jag fick tjuvspela på flygeln! Ps, på med alla skånekontakter igen som jag avböjt tidigare! Ps 2 artikel i morgondagens Norra Halland....
/Loll

1 kommentar:

Maria sa...

Det låter som ett mycket bra beslut att du håller dig inom sverige. Det blir säkert bara ännu bättre. Ännu större påvärkan :) Finns så många ställen här och massor av människor att nå. Heja på dig fantastiska kvinna!
Kram