03 oktober 2008

Dag 3 Ytterjärna

08:41 - Dottern Anna bjuder på ekologisk frukost i Ytterjärna

10:57 - På väg till Vagnhärad.

15:17 - Fornminne i Sörsjön.

15:22 - En skogsglänta i Sörmland.

16:37 - Istället för TV.

16:44 - Äpple ifrån Mats i Jägarhult!

18:07 - Ia på hantverksstationen Stinsen ger oss härbärge i väntsalen i Vagnhärad.

18:52 - Pizzeria Mira i Vagnhärad bjuder på pizza!




Nu har jag provat Gabbis silkeslakan första gången, som att sova i en dröm. Min egen kudde som jag släpar på känns som ett bra val. Sitter och äter ekologisk frukost med dottern Anna hos familjen som tog emot oss igår. I Skogsbrynsbyn i Ytterjärna äter man närproducerat och ekologiskt. Brödet kommer från lokala bageriet, musli från Saltå Kvarn som ligger runt hörnet, yoghurt och ost från bonden. Tomaterna kommer från en grönsakhandlare som odlar själv. Allt smakar ljuvligt gott. I dag bär det vidare, antingen Hölö - kort alternativ, eller Vagnhärad. Det handlar om höften som är lite sliten. Saknar barn, kärleken och kaffet på Spuntino och mina kära vänner. Det är lång tid att vara borta, men mötena med nya människor är fantastiska.
Jag har också fått lära mig lite tyska här. Jag är hungring och har inga pengar. Har gått till fots från Stockholm, en pilgrimsvandring för klimatet. Redan dag tre, inte så dumt./Loll

I have slept in the sheet of silk I got from Gabbi, wonderful. My own pillow was a good choice to bring. Having a locally produced organic breakfast with the daughter in the house Anna. This village only use such products. I miss my kids, my love and my friends and the cofée at Spuntino after my morning walks. I have learned a few words german: I am hungry, I have no money, I have been walking by foot from Stockholm , a pilgrim walk for the climate. Could be of great use further on./Loll

2 kommentarer:

omg sa...

Inser du hur myckrt gott du redan gjort på dessa få dagar. Låt din godhet väcka folk på din vandring.
Jag finns där hos dej varje steg du tar , mitt hjärta ligger i din hand och beskyddar dej , ger dej trygghet.JAG ÄLSKAR DEJ , min underbara L RAY

Loll sa...

Du är med mig HELA TIDEN! kärlek/L