27 oktober 2008

Dag 27

Vis klimatförebild på väggen hemma hos Inga - Lena i Borås


Jahapp, då var man i Borås, hos Inga-Lena och hennes söner. Här kändes som ett rätt utgångpunkt för fortsatt vandring. Hon har nämligen lovat att komma och hämta mig om jag trillar omkull när jag beger mig av i riktning mot Bollebygd i morgon. Här väntade en bäddad säng och kaffetåren var snabbt i koppen. Så härligt.
Nu söker jag härbergen igen, nån? Och jag har just gjort en intervju med Borås Tidning, den kommer antagligen imorgon... Ska sanningen fram så var jag rätt yr i knoppen i morse. Men jag är ju envis som synden. Ska dock tveklöst lyssna på kroppen, det lovar jag de oroliga av er. Möjligen, om jag känner mig osäker på tillståndet, när jag kommer till Särö, så kanske att jag fortsätter inom Sverige. Det är ju lättare om jag skulle bli sjuk igen. Men jag räknar så långt iskallt med att ta färjan över till Danmark och fortsätta genom Jylland./På återhörande. Loll

5 kommentarer:

Maria sa...

Ja du måste lyssna på kroppen! Gud så söta och lyckliga ni ser ut på bilden i gårdagens blogg, du och Kaj. Var tvungen att förstora och titta på om igen. Det värmer liksom med kärlek i världen. Själv ligger jag hemma febrig och undrar om jag skulle palla ut och gå i detta tillstånd...misstänker att du mådde tusen gånger värre ..jag skulle inte palla. Som tur är i mitt liv så har jag din vandring att följa och bli inspirerad av. Tänker mer på miljön. Är glad för mitt jobb på emmaus som ju nu fått miljömärkning på kläderna, nämligen falken :) kul va!

Anna sa...

Men hallå, inte har du väl GÅTT från Jönköping till Borås i dag??? det är ju för fan över 8 mil!!! Hoppas det var Kaj som körde dig dit. Bra att du är hos Inga-Lena nu, där är du i goda händer. Se nu till att ta hand om dig, såväl Särö som resten av Sverige och Danmark och Tyskland och hela världen för den delen lär nog hänga med ett tag till så det blir många tillfällen för dig att dyka upp både här och där - tänk på och gläds åt allt gott du gjort hittills och vila nu så du blir riktigt stark. Kram och kärlek din dåre ;-) till I-L & grabbarna också från mig och Yonna <3

Fanny sa...

Håller med Anna. Att du inte är riktigt klok vet vi ju redan, men nån måtta får det väl vara??? Stor kram. Försöker ringa dig imorgon.
Puss från lillasyster.

Anonym sa...

Hallå Lollan. Du tar väl vara på dig?? Du ska väl inte gå och bli någon Ola Skinnarmo och bli av med lite kroppsdelar och skjuta isbjörnar. Jag vet och beundrar dig för din starka vilja, men det är ju kul om du orkar vara människa efter åt, när du kommer hem igen. Det är ju jävligt långa etapper som du går dagligen. Har du verkligen gått från Jönköping till Borås på en dag?? Det är ju över åtta mil!! Var rädd om dig, du gör mycket mera för miljön om du mår bra, än om du blir sjuk på kuppen. "En något oroad basist"/Harald

Loll sa...

Lugn vänner, jag tar vara på mig. Fina steg vidare på vägen....
kram loll