20 oktober 2008

Dag 20

Kursare från Linköpings universitet
Helena från Linköpings universitet ger mig massa bra namn och nummer!

Bilden: Börje och Birgit! Innehavare av en liten butik som man kan skaffa sig en egen skyddsängel från , Eden heter den!


I morgon Tisdag blir det live i radio Stockholm någon gång mellan 8 och 9 på morgonen! Lyssna gärna ni som kan.

Jag har fått en skyddsängel av Börje och Birgit Ohlson. TACK! Jag delar med mig av den till moder jord .


Hittade resterna av VOLVO , det som blev kvar!


En speciell hälsning till Grethe, min yngsta medvandrare så långt. Kram och lövregn!

Halloj, bloggar från biblo i Ödeshög. Här har jag spenderat natten på Hotell Johanna, vänligen sponsrat av Pär Svenningsom som driver vandrarhemmet i Borghem 15 söder om Vadstena. Dit kom jag igår och frågade ett gäng människor om vägen mot Ödeshög. Det visade sig vara två lärare från Linköpings universitet som hade en utevecka med ett gäng magistrar...om miljö...
Jag blev inbjuden att se på deras föreställning, gestaltning av dikter ute i naturen, och jag fick berätta om min vandring - det blev ett jättefint möte. Ett 20-tal personer som jag är övertygad kommer att gå hem och skriva under Klimatuppropet och dessutom sprida det vidare till sina kollegor och vänner.
Nu lägger jag in en efterlysning, jag önskar mig en bild och namnet på er två som skänkte mig vantar respektive handledvärmare. Jag stod där och frös om händerna, hade tappat vantarna i Vadstena, och det uppmärksammades så fint. Vips hade jag nya vantar och sköna värmande handledsvärmare skänkta av två av deltagarna i kursen. Ni får gärna be någon fota er tillsammans under kursen och maila bilden och era namn till mig! Jag samlar på alla som på något sätt bistått mig. Bistod mig gjorde också en av lärarna Helena, hon ringde hit och dit och fick Pär från vandrarhemmet att komma lyssna till min historia vilket ledde till rummet. Eftersom jag blev sinkad mottog jag för första gången skjuts. Hade stått mitt ute i skogen i natten annars. Men det är som med hela vandringen, mötena är det som är viktigt, processen som uppstår i samtal och möte och som aktiverar en ny tanke, en ny handling. Tack alla från Linköpings Universitet för att jag fick träffa er en stund på vägen!
Pax et bonum (som man säger i Vadstena)
/Loll som strax ger sig av mot Stava, som vanligt, ring om du vet nån med boende!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ödeshög, vi skrev en låt om några där ifrån, under vår mesta deppro period med ett av banden som jag spelade med i Linköping. Titeln är så här i efterhand blytung, "Faith Hill". Man borde ha döpt ett band till det, det slår Askeby med hästlängder. Du väcker många minnen med din vandring hos den gamla Östgötska Holländaren. Kämpa på, jag e grymt impad/MR H Cable