08 oktober 2008

Ett litet citat

Här i församlinghuset finns det många böcker, hittade ett sådant fint citat av en av mina förebilder i livet, Moder Teresa.

Ibland tror jag att det vi gör är en droppe i havet
Men havet skulle vara mindre utan den droppen

Så tänkte hon, och så tänker jag om det här med förändring. Den startar i varje människa, och för varje människa som ändrar något i en positiv riktning, så blir den goda kraften så mycket större, till slut kanske ett hav....

Nu bär det av mot Stavsjö - jag hoppar Ålberga. Det är en vandring på 2 mil. Ingen härbärge ordnat i vanlig ordning, men tilliten är på topp.

Eder vandrerska på morgonkvisten./Loll

PS, er jag mött som fotat med egna digitalkameror får gärna maila bilderna till lollbrittpop@gmail.com, så kan jag lägga upp dem på bloggen. Ds

Och jag var med i Mitt i musiken samma dag jag gav mig av. Det går att höra på nätet. Blev glad över att de letat upp en av mina outgivna låtar och spelade som intro och outro till inslaget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja tjejen oroa dig inte, vid krisläge kommer den gröna ferrarin farande...kram från alla,,,du vet,,
m

Anonym sa...

Det du gör är sannerligen inte "en droppe i havet". Så många droppar som du redan har fått att "droppa" så måste det redan ha blivit om inte ett hav så åtminstone en sjö... Jag har iallafall fått känslan av att ALLT man gör räknas. Kram och fortsatt Lycka till på vandringen! Eva i Nyköping